فراهم شدن مقدمات آزادی ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد در گلستان

پرونده 33 محکوم جرائم غیرعمد در جلسه ستاد دیه استان گلستان بررسی و مقدمات آزادی آنان فراهم شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، مدیرکل زندان‌های استان در این جلسه گفت: بدهی این 33 مددجو در مجموع بیش از ۴۲ میلیارد تومان است که شاکیان بزرگوارانه حدود ۶ و نیم میلیارد تومان آن را بخشیدند.

سرلک افزود: پس از بررسی پرونده ها با درخواست اعسار مددجویان موافقت شد و حدود ۳۰ میلیارد تومان از بدهی خود را قسطی می پردازند.

وی ادامه داد: بقیه بدهی نیز، با کمک خیران و ستاد دیه کشور تامین شد.

نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون 248 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 355میلیاردتومان و با کمک خیران از زندانهای استان آزادشدند.

غلامرضا سرلک افزود: همچنین با تلاش مددکاران ستاد دیه و اعضای شورای حل اختلاف زندانهای گلستان ، شکات 88 میلیاردو700میلیون تومان از طلب خود را بخشیدند.

وی گفت: 20میلیارد و 600میلیون تومان از این بدهی را خیرین پرداخت و مابقی مبلغ از طریق تسهیلات، اعسار و نقدینگی مددجویان تأمین شد.

سرلک با قدردانی از مشارکت مردم و خیران نیک اندیش، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران مبلغ 7میلیاردو600میلیون تومان کمک کردند که با احتساب کمک نهادهای حمایتی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) در مجموع مبلغ 15 میلیاردو200میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند کمک شده است.

مدیرکل زندان‌های گلستان خاطرنشان کرد:هم‌اکنون 207 زندانی غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

این جلسه که با حضور آسیابی رییس کل دادگستری گلستان و محمود اسپانلو دادستان مرکز برگزار شد، به پیشنهاد مدیرکل زندان‌های استان، با اعطای مرخصی منجر به آزادی 250 نفر از زندانیان واجد شرایط و مرخصی یکماهه به زندانیان مشمول جرائم مالی موافقت شد.

ستاد دیه استان در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند از استان های برتر کشور است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha